Bemutatkozás



Több óvoda összevonásával működő nevelési intézmény vagyunk, melyet rugalmasan kezelünk a társadalmi kihívásoknak megfelelően. Napjainkban célként fogalmazódik meg a változtatni tudás és újrakezdés képessége. Vállaljuk, hogy az óvodáinkba járó gyermekeket szeretetteljes, nyugodt, kiegyensúlyozott légkörben neveljük az egyéni képességeiknek megfelelően.
A gyermeki személyiség fejlődésének segítésére csak akkor és úgy vállalkozhatunk, ha ismerjük azt. Annak érdekében, hogy személyiségfejlesztő munkánk eredményes legyen, világosan kell látnunk azt a nevelési rendszert, amely elegendő konkrétsággal és rendezettséggel szintetizálja a nevelési célokat, feladatokat és kritériumokat. Ezért a pedagógiai programunk központjába a készségek, képességek fejlesztése kerül. Ennek hatására a nevelőmunka eredményeként a gyermekekben megteremtődnek a következő életszakaszba (a kisiskolás korba) való átlépés belső pszichikus feltételei, zökkenőmentes lesz a lassú átmenet az óvodából az iskolába.
Megalapozódnak az iskolai tanuláshoz szükséges alapkészségek és nő a tanulási motiváltságuk. Közös elveket, célokat és feladatokat fogalmazunk meg, mely által az óvodapedagógusok, gyógypedagógusok, egyéb segítő szakemberek, illetve az óvoda alkalmazottainak együttműködésére építünk.
Óvodáinkban a nevelés gyermekközpontú, befogadó, a gyermeki személyiség kibontakozásának elősegítésére törekszik, biztosítva minden gyermek számára, hogy egyformán magas színvonalú nevelésben részesüljenek, s meglévő hátrányaik csökkenjenek.
Óvodáinkban a nevelés gyermekközpontú, befogadó, a gyermeki személyiség kibontakozásának elősegítésére törekszik, biztosítva minden gyermek számára, hogy egyformán magas színvonalú nevelésben részesüljenek, s meglévő hátrányaik csökkenjenek.

Kiemelten kezeljük

Fontos alapelvünk
- a természet szeretetére, a környezet megismerésére nevelést,
- a gyermekek testi-lelki gondozását,
- a mozgásfejlesztést és az egészségnevelést
- az anyanyelvi nevelését,
- a néphagyományok ápolását,
- az érzelmi biztonság kialakítását,
- a tehetséggondozást,
- a hátránykompenzációt,
- az esélyegyenlőség megteremtését.
- az egészséges életvitel igényének kialakítását
- a szabadjáték feltételeinek megteremtése,
- egyéni differenciált bánásmód,
- a szociális hátrányok enyhítése,
- a gyermekek esélyegyenlőségének biztosítása
- a szülőföldhöz való kötődés megalapozása
- a gyermekek erkölcsi érzékenységének fejlesztése.




