Zrínyi Utcai Bölcsőde
Bemutatkozás
A bölcsőde a város peremén, lakótelepi övezetben helyezkedik el. 1981-ben nyitotta meg kapuit. 2011-ben felújították és azóta 33 bölcsődei férőhellyel fogadja az érdeklődőket. 2013. szeptember 1. óta fogadjuk az időszakos ellátást igénylő szülők gyermekeit.
Célunk: 20 hetes kortól 3 éves korú gyermekek egészséges testi-lelki fejlődésének biztosítása, a gyermekek személyiségének tiszteletben tartásával, a családdal együttműködve. Mind ezt higiénikus, esztétikus, inger gazdag környezetben, hogy a szülő biztonságban tudja gyermekét, amíg ő dolgozik vagy tanul.
A két gondozási egységben a 3 bölcsődei csoport és 1 időszakos gyermekfelügyelet ellátó csoport fogadja a szülőket és a kisgyermekeket.
A két gondozási egységben a 3 bölcsődei csoport és 1 időszakos gyermekfelügyelet ellátó csoport fogadja a szülőket és a kisgyermekeket.
Csecsemő csoport:
Ebbe a csoportba 6 hónapostól 18 hónapos korú gyermekek járnak.
Ebbe a csoportba 6 hónapostól 18 hónapos korú gyermekek járnak.
Tipegő csoport:
Ebbe a csoportba 18 hónapostól 30 hónapos korú gyermekek járnak.
Ebbe a csoportba 18 hónapostól 30 hónapos korú gyermekek járnak.
Nagy csoport:
Ebbe a csoportba 30 hónapostól 36 hónapos korig járnak a gyermekek.
Ebbe a csoportba 30 hónapostól 36 hónapos korig járnak a gyermekek.
Időszakos csoport:
Ebbe a csoportba 20 hetes kortól 4 éves korig járnak a gyermekek.
Ebbe a csoportba 20 hetes kortól 4 éves korig járnak a gyermekek.
Bölcsődénkben sok olyan program, rendezvény van, ami már hagyománynak számít. Ilyen a farsang, bölcsődék napja, gyermeknap, őszi délután, Télapó. Szülőcsoportos beszélgetéseket szervezünk a szülőknek, ahol egy megadott témáról kötetlen beszélgetés zajlik a kisgyermeknevelők és a szülők között. A téma kiválasztásában figyelembe vesszük a csoportok életkori sajátosságait, a szülők igényeit.
A gyermekek nevelésében a bölcsődei nevelés-gondozás alapelveit tartjuk szem előtt, melyek: családi nevelés elsődlegességének elve, gyermeki személyesség tiszteletének elve, nevelés-gondozás egységének elve, egyéni bánásmód elve, biztonság és stabilitás elve, aktivitás és önállóság segítésének elve, egységes nevelői hatások elve. A bölcsődei nevelés-gondozás feladata a gyermek testi és pszichés szükségleteinek a kielégítése, a fejlődés elősegítése.
Ezen belül: egészségvédelem, egészséges életmód megalapozása, érzelmi fejlődés és szocializáció segítése, megismerési folyamatok fejlődésének elősegítése.
A kisgyermek legfontosabb tevékenysége a játék, amelyet magáért a tevékenységért folytat, melyet örömszerzés kísér. A játékhoz nekünk felnőtteknek a megfelelő helyet, időt, légkört és eszközt kell biztosítani a kisgyermekek számára.
A kisgyermek legfontosabb tevékenysége a játék, amelyet magáért a tevékenységért folytat, melyet örömszerzés kísér. A játékhoz nekünk felnőtteknek a megfelelő helyet, időt, légkört és eszközt kell biztosítani a kisgyermekek számára.
Mese, vers, mondóka, ének-zene, alkotó tevékenységek (rajzolás, festés, gyurmázás), mozgással a természet és a környezet megismerése, mind-mind segítséget nyújt abban, hogy kreatív fantáziájuk, problémamegoldó képességük fejlődni tudjon.




